Indicators on دیابت نوع 2 You Should Know

Wiki Article

خبر خوب این است که تحلیل اولین فرم غربالگری که پر کنید برای شما کاملا رایگان است.

بیماری های بیضه مردان که شامل : تورشن یا پیچش بیضه ، التهاب بیضه و اریون ، سندرم کلاین فلتر ، اپیدیدیمیت ، هماتوسل ، هیدروسل ، کیست طناب بیضه ، بیضه پایین نیامده ، درد بیضه با منشا روانی و انواع سرطان آن می باشد ، مردان زیادی را در دنیا رنج می دهد

اگر در خانواده‌ای مادر مبتلا به دیابت باشد احتمال ابتلای فرزندان به دیابت نوع دو بسیار بیشتر از حالتی است که پدر مبتلا به این بیماری باشد. خطر ابتلای فرزندان در خانواده‌ای که پدر دیابت نوع دو دارد حدود ۳۰ درصد است.

بهترین کنترل‌کنندگان دیابت نوع دو پزشکانی هستند که در این زمینه تخصص دارند تا برنامه درمانی خاص را برای فرد مبتلا به دیابت تنظیم کنند.

متفورمین میزان قند خونی که کبد منتشر کرده را پایین می‌آورد. به ‌علاوه اینکه مصرف متفورمین می‌تواند پاسخ بدن به انسولین را بهبود ببخشد. برای اینکه بدن بهتر از قند خون استفاده کند، پزشک می‌تواند انسولین تزریقی یا استنشاقی، هم تجویز کند.

برخی مبتلایان برای کنترل و درمان دیابت تیپ ۲ در کنار ورزش و رژیم غذایی، دارو مصرف می‌کنند. پزشک می‌تواند داروهای دیابت تیپ ۲ خوراکی مثل قرص یا شربت تجویز کند.

در بعضی از کودکان نشانه های قند خون از زمان شیرخوارگی و نوزادی بروز می کند، در این افراد، بدن نمی تواند تجزیه گلوکز موجود در شیر مادر را انجام دهد و چون انسولین تولید نمی شود، نوزاد قند خون بالایی دارد، به همین دلیل لازم است به طور مرتب سطح قند خون این نوزادان کنترل شود و از روش read more های پزشکی برای کاهش قند خون استفاده شود.

عمل تغییر جنسیت چگونه انجام میشود و آیا در ایران مجاز است؟

اگر قادر به تشخیص علائم و نشانه‌های بیماری باشید، می‌توانید به کودک کمک کنید تا بیماری وی شناسایی شود، در نتیجه شانس بیشتری در کنترل این بیماری خواهید داشت.

دیابت نوع ۲ در بچه‌ها همیشه با چاقی همراه است که ممکن است با ریسک‌‌های بیشتری همراه باشد.

نتیجه این اتفاق هم بالا رفتن قند خون و نهایتا دیابت تیپ ۲ خواهد بود. در حال حاضر دارویی برای درمان مقاومت به انسولین وجود ندارد، اما داروهای دیابتی مثل متفورمین یا تیازولیدیندیون‌ها گزینه خوبی برای کاهش مقاومت به انسولین هستند.

صدمات پوستی و دهانی. دیابت می‌تواند باعث مشکلات پوستی از جمله عفونت و قارچ شود. عفونت و چرک گلو هم ممکن است یکی از عوارض این بیماری باشد.

پیش دیابت به حالتی گفته می‌شود که قند خون بالاست اما هنوز در حدی نیست که بتوان گفت فرد دیابت دارد. اگر پیش دیانت درمان نشود می‌تواند تبدیل به دیابت نوع ۲ شود.

شما باید به طور مرتب سطح قند خون خود را چک کنید. متخصص مراقبت‌های بهداشتی به شما خواهد گفت که هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید.

Report this wiki page